Nieuwe Teertuinen 24 1013LV Amsterdam |
![]() |
020 - 330 61 84 |
Home Wat we doen Tandheelkunde Huisartsen | |
|
PraktijkbegeleidingAls praktijkhouder bent u goed opgeleid in de tandheelkunde. Daar ligt ook uw passie. Tandartsen worden niet opgeleid in de praktijkvoering. Dat moeten ze maar zo‘n beetje gedurende de jaren zelf ontdekken. Dan is het niet zo verwonderlijk dat je af en toe geconfronteerd wordt met vraagstukken en problemen waar u niet zelf uit komt, en waar u wel wat hulp bij kunt gebruiken. Maar het kan ook zijn dat u juist op tandheelkundig gebied een 'sparringpartner' kunt gebruiken:
U hoeft niet elke keer zelf het wiel uit te vinden……….dat hebben wij al voor u gedaan! WerkwijzeIntake Na ons eerste contact (meestal telefonisch) volgt de intake. Wij komen naar de praktijk, waar deze ook gelegen is. Dat kan uiteraard ook buiten de behandeluren. We krijgen zo een indruk van uw praktijk, maken soms kennis met andere praktijkmedewerkers, en we hebben alle rust om samen uw vragen uit te diepen. Soms krijgt de intake vanzelf het karakter van een adviesgesprek en kunt u daarna weer verder. Indien het nodig is volgt op het intakegesprek een voorstel (behandelplan). De intake en het plan van aanpak horen bij elkaar en daar rekenen we een standaardtarief voor. Begeleiding Het karakter en de duur van de begeleiding zijn uiteraard afhankelijk van de vraag die ons voorgelegd wordt. Géén ‘One Size Fits All-aanpak!’ Om toch een beeld van de mogelijkheden te krijgen staat hieronder een aantal voorbeelden van uitgevoerde opdrachten. Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op…. het eerste telefoontje kost u immers niets! Nazorg Uiteraard houden we de vinger aan de pols. En hier geldt ook: bellen mag altijd! Voorbeelden uitgevoerde opdrachtenwerving en selectieGoed tandheelkundig personeel is schaars. Als u een vacature heeft bent u wellicht blij met elke reactie die komt. Toch blijft een goede werving en selectie lastig. Roovos Organisatieontwikkeling ondersteunt tandartspraktijken in dit proces. begeleiding maatschapEen maatschap was sterk gegroeid. Er was ook een aantal nieuwe maten toegetreden. Het was onduidelijk waar ieders aandachtgebieden lagen: sommige dingen werden dubbel gedaan, soms na veel vergaderen; andere zaken bleven liggen. Gecoacht op effectief en efficiënt vergaderen, managementtaken verdeeld op basis van affiniteit en competenties. Heldere samenwerkingsafspraken gemaakt. aanbrengen managementstructuurGrote praktijk met twee eigenaren. Meerdere tandartsen, mondhygiënisten, in loondienst. Tandarts-eigenaren wilden ook zeker blijven behandelen. Extra managementlaag (floormanager en officemanager) ingesteld, die het dagelijks management voerden. Tandarts-eigenaren zijn ‘in de kamer’ ondergeschikt aan het dagelijks management, maar tijdens MT-overleg ‘in charge’ (voor de grote lijn). verbeteren onderlinge verhoudingen en samenwerkingMiddelgrote praktijk met ‘lieve’ manager / praktijkhouder en opstandig personeel. Na inventarisatie van knelpunten team weer op de rit gezet, en praktijkhouder wat haar op de tanden gegeven. begeleiden veranderingStichting voor bijzondere tandheelkunde, met twee tandartsen ‘aan de leiding’. Stichting moest meer bedrijfsmatig werken. ‘Oude garde’ kon moeilijk wennen aan veranderingen. Begeleiding van de verandering. Managementteam getraind in hun rol. Teamtraining uitgevoerd, gericht op het realiseren van doelen en het werken volgens de afgesproken rollen en procedures. opzetten functie praktijkmanagerSterk groeiende praktijk. Tandarts wilde een praktijkmanager, maar er waren nog weinig structuren. Gedurende enige tijd part-time aan de praktijk verbonden om functie op te zetten (taken, bevoegdheden, verantwoordelijkheden). Toen het team gewend was aan het fenomeen ‘praktijkmanager’ samen met de tandarts de praktijkmanager gezocht en ingewerkt. praktijktrainingenVoor diverse praktijken diverse maatwerktrainingen verzorgd, rond verschillende thema’s: communicatie met de patiënt, onderlinge communicatie en samenwerking etc. individuele coachingVerschillende tandartsen gecoacht op managementvaardigheden: aansturen personeel, voeren van moeilijke gesprekken, conflictbemiddeling, opzetten personeelsmanagement-systeem etc. Een greep uit de reactiesVorige week heb ik mijn eerste vergadering en de jaarlijkse functioneringsgesprekken met het personeel gevoerd. De vergadering was een hele positieve ervaring
voor iedereen en het liet me zien hoe belangrijk de assistentes het vinden om mee te denken en gehoord te worden en het voor mij was het heel belangrijk om te luisteren en de
dames ruimte te geven. Volgende data zijn al vastgelegd. tandarts Hannie Opdam, Zwolle Net een receptioniste aangenomen die deze week voor t eerst heeft meegedraaid….voelt goed …nog vaak aan de cursus gedacht en de papieren erbij genomen tijdens de sollicitatieprocedure! tandarts Marieke Dorrepaal, te Amersfoort Sinds jouw begeleiding verlopen onze maatschapsvergaderingen veel beter. De onderlinge sfeer is ook veel beter. We zijn weer een team! Dat is ook te merken aan de assistenten, die met zichtbaar méér plezier werken. Dank! tandartsen J. v.d. B. en E. H., te V. Graag wil ik je nog bedanken voor het verzorgen van de plezierige cursus communicatie binnen mijn praktijk. De assistentes hebben deze dag als gezellig, en leerzaam ervaren. Ik hoop dat we binnen de organisatie de vruchten kunnen plukken van deze dag. tandarts Joline Dogterom, te Middelharnis. |
Sitemap Disclaimer Leveringsvoorwaarden Klachtenregeling Privacy |