Nieuwe Teertuinen 24

1013LV Amsterdam

roovos logo

020 - 330 61 84

info@roovos.nl

contactformulier

Home Wat we doen Tandheelkunde Huisartsen
verkeersbord

Werkwijze bij onze trainingen

Onze trainingen zijn praktijkgericht. De dagelijkse praktijk van de deelnemers geldt als uitgangspunt. De verhouding theorie/praktijk is 30/70. De deelnemers ontvangen een overzichtelijke syllabus, waarin de behandelde theorie staat samengevat.

De trainingen zijn gebaseerd op ervaringsleren. Dit betekent dat de groep met hun eigen praktijkcases werkt. Theoretische presentaties van de trainer worden zo direct vertaald naar concreet gedrag. Het leerrendement zit in de combinatie van ervaringsgericht en reflectief bezig zijn. Onze deelnemers krijgen meer inzicht in hun eigen gedrag, hun (onbewuste) persoonlijke opvattingen en overtuigingen en de effecten daarvan op (het gedrag van) anderen. De deelnemers worden geconfronteerd met de effecten van hun gedrag. Ander gedrag ontstaat vaak door het aanboren en ontwikkelen van kwaliteiten en mogelijkheden die er al zijn, maar die tot nu toe nog nauwelijks waren benut.

Door onze persoonsgerichte, directe en confronterende manier van werken komen mensen in beweging. Wij staan voor diepgang, maken persoonlijke drijfveren, gedrag en het effect hiervan op de omgeving inzichtelijk. Dit alles doen we met hart en ziel, zakelijk en nuchter, met zichtbaar plezier, liefde voor de mens, een tomeloze gedrevenheid en een verrassende echtheid.

Onze trainingsprogramma‘s worden opgesteld op basis van de leerdoelen die samen met de opdrachtgever worden geformuleerd. Neem gerust contact op voor uw specifieke vragen en maatwerk oplossingen!

Werken met een acteur

In de rollenspellen kan gebruik gemaakt worden van een acteur. Het voordeel hiervan is dat acteurs ‘bestuurbaar’ zijn, d.w.z. dat zij reageren op het gedrag van de deelnemers. Daarnaast zijn de acteurs waar Roovos Organisatieontwikkeling mee werkt gewend feedback te geven op het gedrag van de deelnemer en aan te geven wat de effecten van dit gedrag waren op het gedrag van de ‘klant,’ de ‘medewerker,’ de ‘collega’ of de ‘patiënt.’ Daarnaast wordt door het werken met een acteur het realiteitsgehalte van de training, en dus de effectiviteit, bevorderd.

Sitemap Disclaimer Leveringsvoorwaarden Klachtenregeling © Roovos Organisatieontwikkeling